12راهكار براي كنترل اضطراب

١- 🔴 برای کاهش اضطراب، اعتماد به نفس خود را تقویت کنید.
٢- 🔴 خاصیت شوخ طبعی و بذله‌گویی را در کاهش اضطراب نادیده نگیرید.
٣- 🔴 ورزش و تحرک جسمانی، شادابی و نشاط و آمادگی‌های روانی را افزایش می‌دهد.

٤- 🔴 اگر مضطرب شدید، سعی کنید به حالت قبل از اضطراب بازگردید تا بتوانید اوضاع را به کنترل خود در آورید.
٥- 🔴 یک راه مقابله با اضطراب آن است که به جای تلاش برای کنترل، آن راتجربه کنیم، این یعنی جسارت ورزی.
٦- 🔴 آموزش آرمیدگی، روشی سریع برای بازگشت به حالت آرامش است.

٧- 🔴 شناخت رفتارهای نشان دهنده‌ی اضطراب، به کنترل آن کمک می‌کند.
٨- 🔴به مدت ٢ دقيقه درموقعيت وحشت زا و اضطراب زا مقاومت كنيد واين مقاومت را گسترش دهيد.
٩- 🔴 زمان نگراني خود را محدود كنيد و به كارهاي خود نظم وترتيب دهيد.

١٠- 🔴 جمله خونسرد باش را با خودتان تكراركنيد.
١١- 🔴 براي خود وشخصيت تان ارزش قائل شويد.و گونه اي برخورد ورفتار نماييد كه به منزلت وجايگاه تان خدشه اي وارد نشود.
١٢- 🔴 سعي كنيد خلاقيت تان را در راه به توافق رسيدن با ديگران بكار بگيريد



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *